Insertowanie
Insertowanie z ang. insert (wkładać, umieszczać wewnątrz) jest jedną z usług konfekcjonowania polegającą na dodawaniu do głownego produktu dodatkowych elementów uzupełniających ofertę. Insertowanie opiera się o trzy główne technologie: foliowanie, wklejanie i kopertowanie.
Ze względu na złożoność działań (w grę wchodzą najczęściej gotowe produkty, często już w opakowaniach) insertowanie odbywa się ręcznie. Insertowane elementy są łączone z głównym produktem i foliowane lub przyklejane do opakowania. Maszyny są używane w wypadku kopertowania czyli wkładania do kopert ulotek, materiałów reklamowych, próbek, zaproszeń, biletów, bonów, etykiet itp)
Najczęściej insertowane produkty to wydawnictwa prasowe i książkowe (książki, magazyny, gazety do których dołączane są dodatkowe druki, a także mapki, erraty, gadżety, płyty CD, próbki kosmetyków) oraz materiały promocyjne i reklamowe (kalendarze, płyty CD, próbki itp).