Twój doradca: Rafał Wieczorek | +48 570 444 520|rafal.wieczorek@bmt-packing.pl
Konfekcjonowanie 2019-08-07T14:21:55+00:00

Konfekcjonowanie

Konfekcjonowanie to zgodnie ze słownikową definicją „dzielenie wyrobów na porcje i pakowanie”, ale w praktyce możemy wyróżnić wiele odmian konfekcjonowania w zależności od rodzaju pakowanego produktu, rodzaju opakowania i sposobu dystrybucji towaru. W pewnych zakresach termin pokrywa się z angielskim „co-packing„, w innych je przekracza lub zawęża.

Czym innym jest konfekcjonowanie odzieży, a czym innym przygotowywanie koszy upominkowych. Jednak obie te czynności wpadają do wspólnego worka z napisem „konfekcjonowanie”.

W sensie technicznym konfekcjonowaniem jest wszystko, co pozwala posortować, zestawić, zapakować i oznaczyć produkt zgodnie z wymogami klienta.

Usługi konfekcjonowania wykonywane są zwykle ręcznie. Jednakże specjalizujące się w konfekcjonowaniu firmy często posiadają maszyny lub linie produkcyjne automatyzujące niektóre etapy konfekcjonowania produktów.

Konfekcjonowanie to ostatni etap pakowania produktu, po którym trafi on do ostatecznego odbiorcy w handlu detalicznym, jako element promocji lub w formie prezentu. Na tym etapie opakowanie i jego forma zyskują bardzo na znaczeniu. Często zdarza się, że towar jest wielokrotnie przepakowywany zanim dotrze do finalnego odbiorcy. Dlatego specjalistyczne firmy zajmujące się konfekcjonowaniem są dla producentów, dystrybutorów i hurtowników cennym parterem, od którego zależy to, czy wprowadzany na rynek produkt odniesie sukces sprzedażowy. Ponadto wyspecjalizowana firma zapewnia także recykling zużytych opakowań i innych materiałów, co w kontekście wymogów środowiskowych wydaje się także istotne. Konfekcjonowanie obejmuje tak wiele rodzajów produktów i typów usług, że nie ma sensu wymieniać ich wszystkich w tym miejscu.  W górnym menu można znaleźć szczegółowe informacje na temat konfekcjonowanych produktów i rodzajów usług związanych z konfekcjonowaniem.